Leírás
Vezérlőegység MAGNETI MARELLI injekciós FAP részecskeszűrő
Az EAS300.01 FAP vezérlőegység egy speciális elektronikus modul, amelyet a Citroën és Peugeot autók részecskeszűrő rendszerének (FAP) vezérlésére terveztek. Gondoskodnak az adalék befecskendezés megfelelő működéséről és a szűrő regenerálásáról, hogy optimális koromégés és károsanyag-kibocsátás jöjjön létre. A megfelelően működő FAP vezérlőegységgel a motor teljesítménye stabil marad, és csökken a vészüzemmód, a túlzott füst vagy a fedélzeti számítógépen megjelenő hibaüzenetek kockázata.
Ez az alkatrész alkalmas professzionális autószerelőknek, valamint szakképzett otthoni javítóknak, akik pontos cserét keresnek az egységkód szerint, hogy a károsanyag-kibocsátó rendszer megfelelően működjön, és elkerülje a költséges motor- vagy kipufogójavítást.
Műszaki információk:
Gyártó: MAGNETI MARELLI
Alkatrész típusa: Additív befecskendezést vezérlő egység / FAP vezérlőegység (EAS300.01)
Cél: Szilárd részecskeszűrő rendszer (FAP) – az adalékanyag adagolásának és a szűrő regenerációjának szabályozása
Autómodellek (hozzávetőleges):
– Citroën C5 (egyes motorok FAP-val)
– Peugeot 307 (egyes FAP-os motorok)
Termék kódok:
– 9647428280
– EAS300.01
Egyéb számok:
– 9647428280-01
– 09733309901
– 1525CY
A hibás FAP vezérlőegység tipikus tünetei közé tartozhat a motorellenőrző lámpa gyakori világítása, az adalékrendszer hibái, a részecskeszűrő regenerálásának képtelensége, megnövekedett füst vagy a motor vészhelyzeti üzemmódba lépése. Az egység cseréje egy megfelelően működőre a legtöbb esetben kiküszöbölheti az FAP rendszer helytelen kezeléséből adódó hibákat, elősegítheti a dízel részecskeszűrő hosszabb élettartamát, és simább motorműködést biztosít.
Telepítési javaslatok:
– A régi egység eltávolítása előtt húzza ki a jármű akkumulátorát, hogy elkerülje az elektromos berendezések károsodását.
– Ellenőrizze a vezetékek és csatlakozók állapotát, az esetleges oxidáció vagy mechanikai sérülés akár a funkcionális egységnél is hibát okozhat.
– Helyezze be az egységet az eredeti tartóba úgy, hogy a gyártó eredeti megoldása szerint védve legyen a vibrációtól, nedvességtől és hőtől.
– Sok esetben csere után a vezérlőegység diagnosztizálása és adaptálása/programozása szükséges a megfelelő diagnosztikai berendezéssel, hogy megfelelően kommunikáljon a jármű többi elektronikájával.
– A telepítés után hajtson végre egy tesztvezetést, és ellenőrizze a hibakódokat, hogy megbizonyosodjon arról, hogy az FAP és az adalékrendszer teljesen működőképes.








